Όπως γνωρίζετε τα λογισμικά ανανεώνονται και αλλάζουν συνεχώς προσθέτοντας βελτιώσεις και διορθώνοντας λάθη που ανακαλύπτονται. Αν ο προσωπικός σας ιστότοπος ή ο ιστότοπος του σχολείου σας τρέχει ακόμα κάποια έκδοση 1.5.x του Joomla έφτασε ο καιρός να προχωρήσετε στην αναβάθμισή του πριν να είναι αργά. Και πλέον δεν είναι θέμα επιλογής αλλά επιτακτική ανάγκη καθώς μπορεί να βρεθείτε με τις ιστοσελίδες σας να μην λειτουργούν καθόλου ή να εμφανίζουν σημαντικές δυσλειτουργίες και να πρέπει να ταλαιπωρηθείτε περισσότερο για να αναβαθμιστείτε τότε. Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν...

Ένας όλο και πιο συχνός πονοκέφαλος για τους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων αποτελεί η δημιουργία και η συντήρηση της ιστοσελίδας του σχολείου. Κατ' αρχάς ας επισημάνουμε ότι η ύπαρξη σχολικής ιστοσελίδας, στην σημερινή εποχή των πληροφοριών και των διαδικτυακών επικοινωνιών, δεν αποτελεί μια προαιρετική ενημερωτική δράση αλλά μια αναγκαιότητα.

Μέσω της διαδικτυακής του παρουσίας ένα σχολείο μπορεί να ενημερώνει καθηγητές, μαθητές, γονείς αλλά και την ευρύτερη κοινωνία για θέματα που αφορούν τη λειτουργία του αλλά και να προβάλει τις δράσεις του. Η ύπαρξη μιας ενημερωμένης ιστοσελίδας ενισχύει τη διάδοση της πληροφορίας και την ενεργό συμμετοχή καθηγητών και μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες εμπλέκοντας αμφότερους σε μια διαδικασία αυτοβελτίωσης λόγω της δυνατότητας προβολής της δουλειάς τους. Μια διαδικτυακή ιστοσελίδα, σε δεύτερη φάση, μπορεί να αποτελέσει χώρο διαλόγου και επικοινωνίας δημιουργώντας ακόμη και μια διαδικτυακή κοινότητα καθηγητών, μαθητών, γονέων. Αλλά ας μείνουμε στα απλά.

Ο όρος Web 2.0 είναι από εκείνους τους όρους που στην πραγματικότητα κανείς δεν ξέρει τι ακριβώς σημαίνει αλλά όλοι ξέρουν ή πιστεύουν ότι είναι κάτι καλό και χρήσιμο. Αν βρεθείτε σε μια ομάδα προγραμματιστών και ρίξετε την ιδέα να φτιάξετε μια εφαρμογή Web 2.0 όλοι θα ενθουσιαστούν και θα συμφωνήσουν... αλλά εκεί σταματούν οι συμφωνίες αφού ο κάθε ένας θα έχει κάτι άλλο στο μυαλό του. Καταλαβαίνετε ότι όταν μιλάμε για εφαρμογές Web 2.0 που μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία έχουμε ανοίξει απότομα το πεδίο και πλέον χωράει σχεδόν οτιδήποτε.

Αλλά ας το περιορίσουμε λίγο. Το Web 2.0 δεν είναι κάποια συγκεκριμένη τεχνολογία (για αυτό και οι προγραμματιστές θα σκεφτούν ο κάθε ένας κάτι άλλο). Μοιάζει με τεχνολογικό όρο αλλά δεν είναι. Αποτελεί περισσότερο μια φιλοσοφία - μια ιδέα στο μυαλό των ανθρώπων. Μια ιδέα που συνίσταται στο ότι οι άνθρωποι δεν θέλουμε απλώς να επισκέπτονται και να διαβάζουν ιστοσελίδες που έχουν δημιουργηθεί από τους ιδιοκτήτες τους αλλά να αποτελούν συνδημιουργούς του περιεχομένου του διαδικτύου. Ουσιαστικά είναι οποιοσδήποτε νέος τρόπος για να χρησιμοποιείς το διαδίκτυο πέρα από το να καταναλώνεις έτοιμη πληροφορία. Για αυτό και όλοι συμφωνούν ότι είναι κάτι καλό. Γιατί επιτρέπει στους ανθρώπους να δημοσιεύουν τη δουλειά τους, τις ιδέες τους, τα συναισθήματά τους και να επικοινωνούν και να συνδέονται με άλλους ανθρώπους ανταλλάσσοντας πληροφορίες.

Υπενθυμίζουμε ότι το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο παρέχει Ευρυζωνικές συνδέσεις τύπου ADSL μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα των 24Mbps και παρέχεται σε κάθε περιοχή μέσω δικτύου ΟΤΕ. Αυτό σημαίνει ότι αν στη περιοχή στην οποία βρίσκεται το σχολείο σας υπάρχει εγκατεστημένη τεχνολογία του ΟΤΕ που επιτρέπει την ταχύτητα διασύνδεσης στα 24Mbps, τότε το σχολείο σας μπορεί να αιτηθεί την αναβάθμιση της γραμμής του στην ταχύτητα αυτή.

Μια πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση που η απάντησή της μπορεί να βοηθήσει κάθε καθηγητή ή δάσκαλο να γίνει καλύτερος στη διδασκαλία του. Στο άρθρο που παραπέμπουμε παρουσιάζονται δώδεκα ψυχολογικές αρχές που αφορούν την εκπαίδευση και ανακεφαλαιώνουν τις σύγχρονες τάσεις που επικρατούν στην επιστημονική έρευνα.

Ναι, σωστά, στη χώρα του προγραμματισμού και όχι στη χώρα των θαυμάτων.Η Αλίκη του... προγραμματισμού Γιατί δεν αναφερόμαστε σε παραμύθια φανταστικών κόσμων αλλά στον φανταστικό κόσμο του προγραμματισμού. Και μάλιστα του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Οπλιστείτε, λοιπόν, με όρεξη για περιπέτειες και βουτήξτε μέσα στην τρύπα του λαγού.

Μάθε να προγραμματίζεις, προγραμμάτισε πως να μαθαίνεις (Learn to Code, Code to Learn)
Πως ο προγραμματισμός προετοιμάζει τα παιδιά για κάτι περισσότερο από τα μαθηματικά (How programming prepares kids for more than math)

Ένα άρθρο του Mitchel Resnick, καθηγητή Εκπαιδευτικής Έρευνας του MIT και διευθυντή της ομάδας Lifelong Kindergarten του MIT Media Labaratory

«Είναι σημαντικό για όλα τα παιδιά να μάθουν πως να γράφουν; Άλλωστε, πολύ λίγα παιδιά μεγαλώνουν για να γίνουν δημοσιογράφοι, πεζογράφοι, ή επαγγελματίες συγγραφείς. Οπότε, γιατί θα πρέπει όλοι να μάθουν να γράφουν;

Υποκατηγορίες