Το τελευταίο διάστημα όσοι εμπλέκονται στην εκπαίδευση όλο και πιο συχνά ακούνε τον όρο «διαδραστικός πίνακας» ή «διαδραστικά συστήματα» γενικότερα. Οι διαδραστικοί πίνακες υπάρχουν στον χώρο της εκπαίδευσης εδώ και δεκαετίες πλέον με την Αγγλία πρωτίστως και δευτερευόντως τις Η.Π.Α. να έχουν τα πρωτεία στην χρήση τους. Στην χώρα μας, προσπαθούν τα τελευταία δύο-τρία χρόνια να εισέλθουν πιο εντατικά στην εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς ακόμα να έχουν κερδίσει την αποδοχή από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ωστόσο, οι δραστήριοι, μάχιμοι εκπαιδευτικοί είναι πάντοτε ανοιχτοί σε καινοτομίες και προκλήσεις και για να διαβάζετε αυτό το άρθρο σίγουρα ανήκετε σε αυτούς και θέλετε να διερευνήσετε τις δυνατότητες αξιοποίησης αυτού του εργαλείου στην δουλειά σας. Συνεχίστε το διάβασμα και θα ανακαλύψετε πώς μπορείτε να φτιάξετε έναν διαδραστικό πίνακα με κόστος κάτω από 60€ για να πειραματιστείτε αλλά και να τον ενσωματώσετε σιγά-σιγά στην διδασκαλία σας.

Ίσως θα έπρεπε να προσθέσουμε στην αρχή και έναν Έλληνα ώστε να είναι πιο πλήρες το ανέκδοτο αλλά ούτως ή άλλως δεν θα σας διηγηθούμε κάποιο ανέκδοτο αλλά θα αναφερθούμε σύντομα σε μια πραγματική ιστορία που έχει περισσότερο μέλλον παρά παρελθόν. Αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η προβολή ταινίας που διοργανώνει το Μαυρογένειο Επαγγελματικό Λύκειο Σάμου και ο Σκακιστικός Σύλλογος Σάμου "Μέλισσος" την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 18:00 στο αμφιθέατρο του Γενικού Λυκείου Σάμου. Η ταινία είναι σκακιστικού ενδιαφέροντος και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Είναι πλέον καιρός να ανατρέψουμε παγιωμένες προκαταλήψεις και στερεότυπα που αφορούν την τεχνολογία και τα κορίτσια και να απελευθερώσουμε έτσι τις δυνατότητες και την δημιουργικότητά τους ώστε να εκφραστούν και σε αυτόν τον τομέα. Η Intel, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ολοκληρωμένων κυκλωμάτων, μας καλεί να παρακινήσουμε τα κορίτσια να κατασκευάζουν πράγματα και να ασχοληθούν με την τεχνολογία, την επιστήμη των υπολογιστών και την μηχανική. Προφανώς, η Intel ενδιαφέρεται να υπάρχει επαρκής αριθμός καλά καταρτισμένων μηχανικών ώστε να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να κερδοφορεί. Και χωρίς τα κορίτσια, φαίνεται ότι θα ξεμείνουμε από καλούς μηχανικούς.

Αφορμή για τα παρόν άρθρο αποτελεί δημοσίευμα που αναπαράγεται σε πολλούς ιστότοπους ενημέρωσης με τον προκλητικό και πιασάρικο τίτλο "Ποια είναι η «γλώσσα» που πρέπει να μάθεις για να βγάζεις 110.000 δολάρια το χρόνο". Φυσικά, μιας και βρίσκεστε στην ιστοσελίδα του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σάμου, μιλάμε για γλώσσες προγραμματισμού και τα δεδομένα που παρουσιάζουμε από το αρχικό δημοσίευμα αποτελούν ακόμα ένα επιχείρημα που μπορείτε να παρουσιάσετε στους μαθητές σας σχετικά με τους λόγους που πρέπει να μάθουν προγραμματισμό.

Συχνά, οι καθηγητές Πληροφορικής καλούμαστε να μιλήσουμε στους μαθητές μας για την ιστορία της Πληροφορίας ή/και της Πληροφορικής, όπως για παράδειγμα στο 4ο Κεφάλαιο του βιβλίου Πληροφορικής της Α΄ Γυμνασίου. Αντί να καταφεύγουμε στην απώτερη ιστορία μπορούμε να βρούμε πιο ενδιαφέροντα πράγματα από την πρόσφατη ιστορία και μάλιστα από κάποιον που την έχει ζήσει. Και το καλό με την εμπειρία και την ηλικία είναι ότι μπορείς να συνδυάσεις την ιστορία με το μέλλον. Γιατί ο ομιλητής στο βίντεο που ακολουθεί μπορεί να λέει ότι "έχει βρεθεί στο μέλλον" και το παρελθόν τον δικαιώνει απόλυτα.

"Η δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας είναι εξαιρετικά σημαντική ενέργεια και είναι αναγκαίο να γίνεται τακτικά από όλους τους χειριστές υπολογιστών, εφόσον επιθυμούν να διασφαλίσουν τις αποθηκευμένες εργασίες τους από πιθανή απώλεια". Το παραπάνω απόσπασμα προέρχεται από τη σελίδα 44 του βιβλίου μαθητή της Πληροφορικής Α΄ Γυμνασίου.

Η Μάγκνα Κάρτα (Μεγάλος Χάρτης - Magna Carta) δεν ήταν χάρτης με την έννοια της απεικόνισης μιας περιοχής αλλά ένα καταστατικό κείμενο αρχών με δικαιώματα που αναγκάστηκε να παραχωρήσει ο βασιλιάς της Αγγλίας Ιωάννης ο Ακτήμονας στους ευγενείς, στον κλήρο και στην εμπορική και μεγαλο-αγροτική τάξη και υπογράφτηκε στις 15 Ιουνίου του 2015. Ο "Μεγάλος Χάρτης των Ελευθεριών" περιόριζε τις εξουσίες του βασιλιά και περιείχε διατάξεις με τις οποίες αναγνωρίζονταν ελευθερίες όπως η απαγόρευση φυλάκισης, εξορίας ή τιμωρίας χωρίς προηγούμενη δικαστική απόφαση, η υποχρέωση του βασιλιά να ζητά τη συγκατάθεση του Μεγάλου Συμβουλίου για την επιβολή φόρων και η αναγνώριση των εξουσιών του Μεγάλου Συμβουλίου. Η ισχύς του Μεγάλου Χάρτη σταδιακά επεκτάθηκε πέρα από τους ευγενείς, τον κλήρο και τους φεουδάρχες και σε ολόκληρο των λαό. Το Μεγάλο Συμβούλιο που προαναφέραμε αποτελεί κατά κάποιον τρόπο τον πρόδρομο του Κοινοβουλίου (της Βουλής) και ο "Μεγάλος Χάρτης των Ελευθεριών" μπορεί να θεωρηθεί ως το πρώτο συνταγματικό κείμενο.

25 χρόνια μετά την δημιουργία του Παγκόσμιου Ιστού αναδύεται η ανάγκη για τη δημιουργία ενός Μεγάλου Χάρτη για τα δικαιώματά μας στο Διαδίκτυο. Γιατί αν νομίζετε πως οι ελευθερίες μας είναι αυτονόητες στον χώρο του Διαδικτύου γελιέστε. Υπάρχουν αρκετοί 'βασιλιάδες' που αυθαιρετούν καθημερινά με τα δεδομένα μας και τις ζωές μας.

Η σύνταξη του Μεγάλου Χάρτη των Ελευθεριών στο Διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει μια εξαίρετη διαθεματική (Πληροφορική, Ιστορία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή) δραστηριότητα για τους μαθητές σας, στην οποία μας προσκαλεί ο πλέον κατάλληλος: ο ίδιος ο δημιουργός του Παγκόσμιου Ιστού.

Υποκατηγορίες