Ο Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Β. Αιγαίου & Δωδεκανήσου κ. Τιμολέων Θεοφανέλλης διοργανώνει εξ αποστάσεως επιμόρφωση των καθηγητών Πληροφορικής του Βορείου Αιγαίου (πλην της Μυτιλήνης για τους οποίους θα διεξαχθεί δια ζώσης) και των Δωδεκανήσων στο αντικείμενο της Ψηφιακής Έκφρασης.

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος του Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας διοργανώνουν ημερίδες μέσω τηλεδιασκέψεων με τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θέμα: "Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο". Οι τηλεδιασκέψεις διεξάγονται μέσω της υπηρεσίας τηλεδιασκέψεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και απευθύνονται κατά κύριο λόγο στους μαθητές των σχολικών μονάδων αλλά και στους εκπαιδευτικούς.

Όλοι όσοι χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ή υπολογιστές γενικά τους έχουν συναντήσει. Πόσοι από εμάς όμως τους έχουν πραγματικά διαβάσει; Έστω και μία φορά! Από την αρχή έως το τέλος τους, συνήθως καμιά 20αριά σελίδες παρακάτω. Αναφερόμαστε στους Όρους και Προϋποθέσεις που συνοδεύουν τις "δωρεάν" (θα εξηγήσουμε παρακάτω προς τι τα εισαγωγικά) υπηρεσίες που κατακλύζουν το Διαδίκτυο. Από το Facebook που σίγουρα το υποπτεύεστε μέχρι τις αθώες αναζητήσεις που κάνουμε στο Google. Γιατί, στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται ούτε καν να κλικάρετε ή να τσεκάρετε κάπου ότι συμφωνείτε με τους Όρους και τις Προϋποθέσεις μιας υπηρεσίας. Το κάνετε με το που χρησιμοποιείτε αυτή την υπηρεσία. Και αυτοί οι όροι και οι προϋποθέσεις ισχύουν. Και μπορούν να εφαρμοστούν. Όπως και γίνεται.

Ο προγραμματισμός δεν αποτελεί μια ιδιαίτερη ικανότητα που την κατέχουν μόνο ορισμένοι άνθρωποι. Ο προγραμματισμός συνίσταται απλώς στον συνδυασμό συγκεκριμένων εργαλείων-εντολών ώστε να επιτευχθεί ένα αποτέλεσμα. Είναι σαν να χτίζεις μια κατασκευή με τουβλάκια lego. Συνδυάζεις, ενώνεις, συναρμολογείς και σιγά-σιγά το οικοδόμημα είναι έτοιμο. Προϋποθέτει βέβαια βαθύτερες δεξιότητες όπως η αναλυτική και συνθετική σκέψη, επαρκή φαντασία και θετική στάση απέναντι στην επίλυση προβλημάτων. Αν υπάρχουν ισχυρά κίνητρα και μέσω της διδασκαλίας, της εξάσκησης  και του πειραματισμού όλοι μπορούν να μάθουν προγραμματισμό. "Καλά, είπαμε όλοι, αλλά όχι και ένα 6χρονο παιδί!". Αν ασπάζεστε την προηγούμενη φράση πρέπει οπωσδήποτε να συνεχίσετε το διάβασμα. Όταν λέμε όλοι, εννοούμε όλοι!

Πέρα από τις τυπικές μορφές επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης όπως τα σεμινάρια, τα συνέδρια, τα μεταπτυχιακά, διδακτορικά κ.τ.λ. που η πλειονότητα των εκπαιδευτικών παρακολουθούμε (σχεδόν πάντα με δικές μας πρωτοβουλίες), υπάρχουν και οι άτυπες μορφές επιμόρφωσης. Άλλωστε η επιμόρφωση είναι κάτι που συμβαίνει καθημερινά, μια διαδικασία με διάρκεια και συνέχεια. Ένας τρόπος επιμόρφωσης, με την διασταλτική της έννοια, είναι και ο προβληματισμός για το εκπαιδευτικό σύστημα και η ενημέρωση και η ανταλλαγή ιδεών και απόψεων για την βελτίωσή του. Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί ζούνε μέσα στα σχολεία με τους μαθητές τους και εργάζονται καθημερινά για ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα. Τι πηγαίνει στραβά με την εκπαίδευση σήμερα; Γιατί; Πώς μπορεί να αλλάξει αυτό; Τρεις ομιλίες από έναν διακεκριμένο συγγραφέα και σύμβουλο εκπαίδευσης στα πλαίσια των εκδηλώσεων TED.

Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) έχουν ενταχθεί στην εκπαιδευτική καθημερινότητα στην χώρα μας αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη. Εύκολα κάποιος θα μπορούσε να προβλέψει ότι αυτή η τάση θα συνεχιστεί με όλο και αυξανόμενο ρυθμό και δεν θα έπεφτε έξω. Πέρα όμως από τον γενικό όρο ΤΠΕ που περιλαμβάνει πληθώρα τεχνολογιών και εκπαιδευτικών μεθόδοων ποιες είναι συγκεκριμένα οι τεχνολογίες που θα υιοθετηθούν στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι, οι τάσεις και οι προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε στην εκπαίδευση; Μια έρευνα υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης κάνει συγκεκριμένες προβλέψεις για τα επόμενα 5 χρόνια (2015 έως 2019).

Η Αλίκη πριν πάει στη χώρα των θαυμάτων βαριόταν... βαριόταν πραγματικά πολύ. Καθόταν με την μεγαλύτερη αδερφή της όταν ξαφνικά πέρασε από μπροστά της ένας κουστουμαρισμένος λαγός με ένα ρολόι τσέπης. Με τόση ανία, αναπόφευκτα τον ακολούθησε στην λαγουδότρυπα όπου βρέθηκε στο δωμάτιο με τις πόρτες όλων των πιθανών μεγεθών. Ο θελκτικός κήπος βρισκόταν πίσω από μια πολύ μικρή πόρτα για να χωρέσει η Αλίκη αλλά τη λύση σχεδόν έδωσε το μαγικό μπουκάλι με την επιγραφή "ΠΙΕΣ ΜΕ". Η Αλίκη μίκρυνε αλλά το κλειδί είχε μείνει στο πλέον υπερβολικά ψηλό τραπέζι. Το κέικ με την σταφιδοεπιγραφή "ΦΑΕ ΜΕ" περιέπλεξε πιο πολύ τα πράγματα. Η ιστορία συνεχίζεται με άλλα έντεκα κεφάλαια να διαδραματίζονται στον μαγικό, φανταστικό κόσμο της χώρας των θαυμάτων που βρίθει περίεργα, ανθρωπόμορφα πλάσματα, κόσμο όπου η λογική προκαλείται, το ενδιαφέρον του αναγνώστη κεντρίζεται, η έξαψη και ο ενθουσιασμός αυξάνονται και ο νους απορροφάται από αυτό το φαντασιακό και εξωπραγματικό κόσμο.  

Υποκατηγορίες