Ποια ομάδα προσανατολισμού να διαλέξω; Ποια μαθήματα να δώσω πανελλήνιες και για τις σχολές ποιων επιστημονικών πεδίων να προσπαθήσω; Το πιο σύντομο Κουίζ Σχολικού Προσανατολισμού για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε.

Δείτε την απόφαση Φ.253/85476/Α5 του Υπουργού Παιδείας με την οποία καθορίζεται ποιες σχολές ανήκουν σε κάθε επιστημονικό πεδίο καθώς και οι συντελεστές και τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας για κάθε ομάδα προσανατολισμού και επιστημονικό πεδίο. Στην απόφαση με θέμα «Ένταξη των Σχολών, των Τμημάτων και των Εισαγωγικών Κατευθύνσεων στα Επιστημονικά Πεδία του άρθρου 3 του Ν. 4327/2015 (ΦΕΚ 50 τ. Α΄) και συντελεστές βαρύτητας μαθημάτων» (ΦΕΚ 995 τ.Β΄ - 29 Μαΐου 2015) καθορίζεται ότι:

Μετά την ψήφιση των νομοσχεδίων «Επείγοντα μέτρα για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό και άλλες διατάξεις» και «Επείγοντα μέτρα για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση» επέρχονται αλλαγές στις ενδοσχολικές εξετάσεις και στον τρόπο προαγωγής των μαθητών των Α΄ και Β΄ Γενικών και Εσπερινών Γενικών Λυκείων καθώς και στις Α΄ και Β΄ των Επαγγελματικών Λυκείων και στις Α΄, Β΄ και Γ΄ Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων.

Το τελευταίο διάστημα όσοι εμπλέκονται στην εκπαίδευση όλο και πιο συχνά ακούνε τον όρο «διαδραστικός πίνακας» ή «διαδραστικά συστήματα» γενικότερα. Οι διαδραστικοί πίνακες υπάρχουν στον χώρο της εκπαίδευσης εδώ και δεκαετίες πλέον με την Αγγλία πρωτίστως και δευτερευόντως τις Η.Π.Α. να έχουν τα πρωτεία στην χρήση τους. Στην χώρα μας, προσπαθούν τα τελευταία δύο-τρία χρόνια να εισέλθουν πιο εντατικά στην εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς ακόμα να έχουν κερδίσει την αποδοχή από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Ωστόσο, οι δραστήριοι, μάχιμοι εκπαιδευτικοί είναι πάντοτε ανοιχτοί σε καινοτομίες και προκλήσεις και για να διαβάζετε αυτό το άρθρο σίγουρα ανήκετε σε αυτούς και θέλετε να διερευνήσετε τις δυνατότητες αξιοποίησης αυτού του εργαλείου στην δουλειά σας. Συνεχίστε το διάβασμα και θα ανακαλύψετε πώς μπορείτε να φτιάξετε έναν διαδραστικό πίνακα με κόστος κάτω από 60€ για να πειραματιστείτε αλλά και να τον ενσωματώσετε σιγά-σιγά στην διδασκαλία σας.

Ίσως θα έπρεπε να προσθέσουμε στην αρχή και έναν Έλληνα ώστε να είναι πιο πλήρες το ανέκδοτο αλλά ούτως ή άλλως δεν θα σας διηγηθούμε κάποιο ανέκδοτο αλλά θα αναφερθούμε σύντομα σε μια πραγματική ιστορία που έχει περισσότερο μέλλον παρά παρελθόν. Αφορμή για αυτό το άρθρο είναι η προβολή ταινίας που διοργανώνει το Μαυρογένειο Επαγγελματικό Λύκειο Σάμου και ο Σκακιστικός Σύλλογος Σάμου "Μέλισσος" την Κυριακή 7 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 18:00 στο αμφιθέατρο του Γενικού Λυκείου Σάμου. Η ταινία είναι σκακιστικού ενδιαφέροντος και η είσοδος είναι ελεύθερη.

Είναι πλέον καιρός να ανατρέψουμε παγιωμένες προκαταλήψεις και στερεότυπα που αφορούν την τεχνολογία και τα κορίτσια και να απελευθερώσουμε έτσι τις δυνατότητες και την δημιουργικότητά τους ώστε να εκφραστούν και σε αυτόν τον τομέα. Η Intel, η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ολοκληρωμένων κυκλωμάτων, μας καλεί να παρακινήσουμε τα κορίτσια να κατασκευάζουν πράγματα και να ασχοληθούν με την τεχνολογία, την επιστήμη των υπολογιστών και την μηχανική. Προφανώς, η Intel ενδιαφέρεται να υπάρχει επαρκής αριθμός καλά καταρτισμένων μηχανικών ώστε να συνεχίσει να αναπτύσσεται και να κερδοφορεί. Και χωρίς τα κορίτσια, φαίνεται ότι θα ξεμείνουμε από καλούς μηχανικούς.

Αφορμή για τα παρόν άρθρο αποτελεί δημοσίευμα που αναπαράγεται σε πολλούς ιστότοπους ενημέρωσης με τον προκλητικό και πιασάρικο τίτλο "Ποια είναι η «γλώσσα» που πρέπει να μάθεις για να βγάζεις 110.000 δολάρια το χρόνο". Φυσικά, μιας και βρίσκεστε στην ιστοσελίδα του ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ. Σάμου, μιλάμε για γλώσσες προγραμματισμού και τα δεδομένα που παρουσιάζουμε από το αρχικό δημοσίευμα αποτελούν ακόμα ένα επιχείρημα που μπορείτε να παρουσιάσετε στους μαθητές σας σχετικά με τους λόγους που πρέπει να μάθουν προγραμματισμό.