Η ύλη στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον για την Δ΄ Τάξη των Εσπερινών Γενικών Λυκείων έχει τροποποιηθεί σύμφωνα με το «Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 117242/Δ2/21-07-2015 (Β΄ 1652) Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Καθορισμός εξεταστέας-διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016» (195322/Δ2/01-12-2015).

Η εξεταστέα-διδακτέα ύλη του μαθήματος για τη Δ΄ τάξη του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016 ορίζεται ως εξής:

Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη.

  • 1. Ανάλυση προβλήματος
    • 1.1 Η έννοια πρόβλημα
    • 1.2 Κατανόηση προβλήματος
    • 1.3 Δομή προβλήματος
    • 1.4 Καθορισμός απαιτήσεων
    • 1.5 Κατηγορίες προβλημάτων
    • 1.6 Πρόβλημα και υπολογιστής
  • 2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
    • 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
    • 2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων
    • 2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου
      • 2.4.1 Δομή ακολουθίας
      • 2.4.2 Δομή Επιλογής
      • 2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται η εντολή πολλαπλής επιλογής "Επίλεξε")
      • 2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες
      • 2.4.5 Δομή Επανάληψης
  • 3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
    • 3.1 Δεδομένα
    • 3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα
    • 3.3 Πίνακες
    • 3.6 Αναζήτηση
    • 3.7 Ταξινόμηση
  • 7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού
    • 7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
    • 7.2 Τύποι δεδομένων
    • 7.3 Σταθερές
    • 7.4 Μεταβλητές
    • 7.5 Αριθμητικοί τελεστές
    • 7.6 Συναρτήσεις
    • 7.7 Αριθμητικές εκφράσεις
    • 7.8 Εντολή εκχώρησης
    • 7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου
    • 7.10 Δομή προγράμματος
  • 8. Επιλογή και επανάληψη
    • 8.1 Εντολές Επιλογής
      • 8.1.1 Εντολή ΑΝ
    • 8.2 Εντολές επανάληψης
      • 8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      • 8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
      • 8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ
  • 9. Πίνακες
    • 9.1 Μονοδιάστατοι Πίνακες
    • 9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες
    • 9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων

Σημείωση: Οι μαθητές να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο, εκτός και αν η εκφώνηση της άσκησης αναφέρεται και ζητά άλλη μορφή αναπαράστασης του αλγορίθμου, όπως περιγράφονται στην παράγραφο 2.3. Ασκήσεις ή παραδείγματα του βιβλίου μαθητή ή του τετραδίου μαθητή που χρησιμοποιούν την ΕΠΙΛΕΞΕ, η οποία έχει εξαιρεθεί, θα αντιμετωπίζονται με τη χρήση άλλης δομής επιλογής.