Η ύλη στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον για την Δ΄ Τάξη των Εσπερινών Γενικών Λυκείων έχει τροποποιηθεί σύμφωνα με το «Τροποποίηση της με αρ. πρωτ. 117242/Δ2/21-07-2015 (Β΄ 1652) Υπουργικής Απόφασης με θέμα «Καθορισμός εξεταστέας-διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Δ΄ τάξης του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016» (195322/Δ2/01-12-2015).
Η εξεταστέα-διδακτέα ύλη του μαθήματος για τη Δ΄ τάξη του Εσπερινού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2015-2016 ορίζεται ως εξής:
Από το βιβλίο «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» της Γ΄ τάξης Γενικού Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης των Α. Βακάλη, Η. Γιαννόπουλου, Ν. Ιωαννίδη, Χ. Κοίλια, Κ. Μάλαμα, Ι. Μανωλόπουλου, Π. Πολίτη.
- 1. Ανάλυση προβλήματος
- 1.1 Η έννοια πρόβλημα
- 1.2 Κατανόηση προβλήματος
- 1.3 Δομή προβλήματος
- 1.4 Καθορισμός απαιτήσεων
- 1.5 Κατηγορίες προβλημάτων
- 1.6 Πρόβλημα και υπολογιστής
- 2. Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων
- 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
- 2.3 Περιγραφή και αναπαράσταση αλγορίθμων
- 2.4 Βασικές συνιστώσες/ εντολές ενός αλγορίθμου
- 2.4.1 Δομή ακολουθίας
- 2.4.2 Δομή Επιλογής
- 2.4.3 Διαδικασίες πολλαπλών επιλογών (αφαιρείται η εντολή πολλαπλής επιλογής "Επίλεξε")
- 2.4.4 Εμφωλευμένες Διαδικασίες
- 2.4.5 Δομή Επανάληψης
- 3. Δομές Δεδομένων και Αλγόριθμοι
- 3.1 Δεδομένα
- 3.2 Αλγόριθμοι + Δομές Δεδομένων = Προγράμματα
- 3.3 Πίνακες
- 3.6 Αναζήτηση
- 3.7 Ταξινόμηση
- 7. Βασικά στοιχεία προγραμματισμού
- 7.1 Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
- 7.2 Τύποι δεδομένων
- 7.3 Σταθερές
- 7.4 Μεταβλητές
- 7.5 Αριθμητικοί τελεστές
- 7.6 Συναρτήσεις
- 7.7 Αριθμητικές εκφράσεις
- 7.8 Εντολή εκχώρησης
- 7.9 Εντολές εισόδου-εξόδου
- 7.10 Δομή προγράμματος
- 8. Επιλογή και επανάληψη
- 8.1 Εντολές Επιλογής
- 8.1.1 Εντολή ΑΝ
- 8.2 Εντολές επανάληψης
- 8.2.1 Εντολή ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
- 8.2.2 Εντολή ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ
- 8.2.3 Εντολή ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ
- 8.1 Εντολές Επιλογής
- 9. Πίνακες
- 9.1 Μονοδιάστατοι Πίνακες
- 9.2 Πότε πρέπει να χρησιμοποιούνται πίνακες
- 9.4 Τυπικές επεξεργασίες πινάκων
Σημείωση: Οι μαθητές να διατυπώνουν τις λύσεις των ασκήσεων των εξετάσεων σε «ΓΛΩΣΣΑ», όπως αυτή ορίζεται και χρησιμοποιείται στο διδακτικό εγχειρίδιο, εκτός και αν η εκφώνηση της άσκησης αναφέρεται και ζητά άλλη μορφή αναπαράστασης του αλγορίθμου, όπως περιγράφονται στην παράγραφο 2.3. Ασκήσεις ή παραδείγματα του βιβλίου μαθητή ή του τετραδίου μαθητή που χρησιμοποιούν την ΕΠΙΛΕΞΕ, η οποία έχει εξαιρεθεί, θα αντιμετωπίζονται με τη χρήση άλλης δομής επιλογής.